Volg ons op

Nieuws

Honderd varkens dood door giftig gas Vlagtwedde – 28 november 2012

Vlagtwedde – Bij een varkensfokbedrijf zijn woensdag honderd varkens om het leven gekomen na het inademen van waterstofsulfide (H2S). Dit giftige gas ontstaat bij rotting van zwavelhoudende organische stoffen, waaronder mest. Vermoedelijk kon de ontstane gas niet snel genoeg weg, waardoor er een hoge concentratie in de stal was ontstaan.
In totaal stonden 1900 dieren op stal. De schuren zijn verdeeld in compartimenten. De overige 1800 dieren hebben daardoor geen gevaar gelopen. Er zijn geen mensen gewond geraakt.

Publicatie:
Telegraaf

X